3. Nevýrobní sektor - administrativní pozice

3. Nevýrobní sektor - administrativní pozice

​Sdílení pracovního místa na pozici recepční/asistentka

  • Úvazek tohoto sdíleného místa obvykle nepřekračuje 40h týdně, dva sdílející zaměstnanci zpravidla pracují na poloviční úvazek.
  • Pracovní doba bývá většinou nastavena nadřízeným, v případě potřeby si ale zaměstnanci vychází vstříc a zastupují se.
  • Střídají se během dne (4 + 4 hodiny) a kolem poledne si předávají agendu, nebo se střídají uprostřed týdne (ve středu si předávají agendu).
  • Je výhodou, pokud se zaměstnanci částečně znají, ale není to pravidlem.
  • Zaměstnanci obvykle sdílí všechny cíle a povinnosti. Za výkon pracovní pozice jsou hodnoceni společně.
  • Zaměstnanci většinou sdílí všechno pracovní vybavení, tj. PC, e-mail, telefon, stůl atd.
  • V případě nemocí či dovolených jsou oba sdílející pracovníci připraveni se zastoupit.

 

Příklad dobré praxe: 
​Recepční/asistentka v HR oddělení banky

 
  • Sdílené pracovní místo na 42 hodin týdně, kombinace dvou polovičních úvazků, každá pracovnice na 21 hodin týdně.
  • Organizace pracovní doby nastavena po dohodě s nadřízeným.
  • Pracovní doba je rozdělena od pondělí do středy a od středy do pátku. Ve středu si cca 1-2 hodiny předávají agendu.
  • Jedna se vracela po 6 letech z rodičovské dovolené a druhá studovala. Ani jedna z nich tedy nemohla nastoupit na celý úvazek.
  • Agendu jim předala kolegyně, kterou povýšili na novou pozici a stala se jejich přímou nadřízenou.
  • Sdílejí všechny pracovní povinnosti a odpovědnosti.
  • Sdílejí veškeré vybavení, tj. včetně PC., e-mailu, telefonu, stolu atd. Ke spolupráci používají většinou cloudové řešení.
  • V době nemoci i dovolených se zastupují.
  • SPM funguje již ¾ roku.